BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 28, 2011

100 jam

Api merambat setiap mimpi malamku,
aku gugup, tidak sanggup melanjutkan tidurku,
merindui ibu yang bersama aku berlalu

Melati... bunga kecil putih nan wangi,
tidak peduli meskipun dikelilingi lalang,
senantiasa bersahaja dan menawan

Aku terjebak dalam mimpi yang tidak pernah aku impikan,
ingin rasanya berteriak,
tetapi suaraku hilang ditelan

Malaikat membungkusharapan,
dalam setiap butir hujan,
budak-budak mengais rezeki..
menangkap butiran yang jatuh ke bumi

Manifestari cinta tidak selalu manis,
ada kalanya... pahit mengajar,
erti cinta yang lain

Lihat aku si penyampai ilmu,
yang dibayangi belenggu semu,
hukuman bonda yang erat mengikit aku

Dia hidup di jalanan, belajar di jalanan
dia bernyanyi, berteriak, tertawa, menangis di jalanan
dia salah seorang anak kota yang terdampar.... di jalanan....

Aku putar kembali memori masa itu,
alunan melodi lama berpadu,
menghantar kisah walau hanya sejengkal waktu

Katakan, siapa yang dapat
merendam kehebatanku!
katakan, siapa yang berani
menyambut cabaranku!
hadapi aku kalau kamu mampu
buktikan siapa yang nombor satu

Telinga ini biasa mendengar nyanyian malaikat,
langkah cinta pun semakin dekat
aku akui.... aku juga sudah terpikat



0 comments: